A félelem bére: vezessen Ön is száguldó benzines hordót!

Elvittem a Hondát 120 ezres szervizre, nem mai darab, ott volt Austerlitznél és Borogyinónál, valami ideggyenge  dzsidás benne felejtett egy acélhegyet, amúgy köszöni jól van. Oké, nem kellett volna márkakereskedésbe hurcolni, minden meglett volna feléből-harmadából, de egyszer élünk, utána meg úgysem alapon legalább a kocsi legyen rendben, és ha el kell adni, akkor lehessen arra hivatkozni, hogy papíron mindenből a legjobbat rakták bele.

De most nem az a topik, hogy az üzemszerű lehúzásra beállt országban hogyan kell túlélő késsel és nehézgéppuskával járni azért, hogy ne háromszoros szorzó legyen az alap, hanem a folyomány.
 
Az pedig az, hogy a kocsi utastere olyan, mintha a kedves utas egy benzines hordóban, avagy egy amerikai bombázó leoldható üzemanyagtartályában utazna, kurva büdös, na. Szipusnak maga a színtiszta mennyország, beállás és flash forever és überalles, normál lénynek orrfacsarás, nyálkahártya-irritáció és értetlenség.
 
Ablak le, de a fíling változatlanul olyan, mintha édes cseresznyeként úsznék két liter Molotov-koktél tetején, dől a kilences erősségű benzinszag, de a kocsi nem gyullad ki, nem lobban lángra, csak elviselhetetlenül büdös, hazáig csak kibírja.
 
A szerviz persze egy szót sem szólt, mi több, munkatárs úgy húzott el, mint japán vadlúd – nagyjából azért, mert arra az egyszerű, előzetes érdeklődésre, hogy mégis mennyibe fáj majd az egész, előbb nem válaszolt, majd azt játszotta, mint Safranek a Macskafogóban: nem értette a kérdést, utóbb visszahívást ígért. Nem azért, mert síkhülye és csökkent elméjű, hanem éppen ellenkezőleg, furmányos magyar szamurájjal állunk szemben:  ha megmondta volna, akkor egy ügyfél mínusz, vagyis a taktika az, hogy jöjjön el a nyájas kuncsaft, ha már mindent kibeleztünk és visszaraktunk, akkor úgysem tud mit csinálni, fizet vagy fizet.
 
Nyilván Japánban is így tolják Honda úr környezetében a kaizen  korrektség jegyében, de mondtam már, nem ez a topik, hanem a tény, hogy körülbelül  olyan az alapillat, mintha két lavórba lábvíz helyett benzint töltöttek volna.
 
Nincs mit tenni, a szervizt otthonról fel kell hívni, hatvan kilométerrel odébb van, mert vidám kicsi városunkban a márkakereskedő úgy döntött, egyéb ügyletekben is részt vesz, emiatt aztán több hatóság is beszélgetni akart vele egyidejűleg, és míg a diskurzusok tartottak, addig a szalon bezárt, szegény hülye kuncsaftok pedig  mehettek egy megyével odébb.
 
Nem írom, hogy Japánban is tutira eképp nyomják, továbbá, hogy ez sem topik, maradok a lényegnél, hogy az utastérben nyelvszaggatóan terjeng a benzin szaga.
 
Korrekt műhely másik munkatársa meghallgatja a problémát, elemez, majd nyilatkozik, mert nem ismeretlen neki.
- Ja, hát lecserélték a benzinszűrőt.
Igen, bazmeg, akkor miért nem mondtátok, hogy bekötöttétek a benzinvezetéket a kilométerórába és a vezetőülés alá?
 
Az ember érzi, hogy ez nem teljesen kielégítő magyarázat, ezért hozzáteszi:
- Olyankor teljesen normális, hogy benzinszag van. Tudja, nagyon közel van az utastérhez a szűrő.
Tényleg? Normális? Meg az is, hogy tudom? És Ön például vágja, hogy a CMS-rendszerekben általában hol van html-szerkesztő és embbed-kód? A műszerfal alatt, öt óra irányban, aztán a kiserdőnél jobbra.
 
- Hát, ha egy nap múlva sem múlik el, akkor vissza kéne hozni, hogy a fiúk megnézzék, hát, hogy mindent jól kötöttek-e be, tudja, csövek, meg ilyenek.
 
Világos. Ha látnak egy nagy lánggal lobogó Hondát, amint siet vissza a szervizbe, enyhén vörös fejű sofőrrel, aki csúful káromkodik, amiért a srácok a fázisba húzták be a kerozint, az oktánt meg egyenesen belenyomatták robbanáspontba, na az leszek én.
 
Forró szeretettel üdvözlöm a fiúkat, az összes munkatársat, Honda úrnak meg annyit, hogy hadzsime és kamikaze, úri és faszányos dolog benzineshordóra szerelt torpedóval közlekedni.
 
(Gondoltam, with love kirakom a Facebook-oldalára, ha már egyszer, erre vazme, mit látok: még azt sem tudja, mi a különbség az egyéni meg a céges oldal között, pedig a Face faék, egykaros emelő a 140 lovas motorhoz képest. Vagyis mit ugatok, örüljek, hogy minden nagyjából a helyén maradt, az meg egyenest tök jó, hogy két liter benzin van a kilométerórában, ha elmegy az aksi, akkor is világít majd pár napot. )